«АДАЛ АЗАМАТ» БІРТҰТАС ТӘРБИЕ БАҒДАРЛАМАСЫ АЯСЫНДА ТРЕНИНГ ӨТТІ

Бүгінгі білім беру жүйесінде оқушылардың тек академиялық білімін арттыру ғана емес, олардың тұлғалық дамуы мен психологиялық жайлылығын қамтамасыз ету де маңызды бағыттардың бірі болып отыр. Осы тұрғыдан алғанда, Шымкент қаласындағы №48 жалпы орта мектепте өткен «Пирамида» тренингі – оқушылардың ішкі әлеуетін ашуға, өзара сыйластық пен бірлік сезімін арттыруға бағытталған тәрбиелік мәні зор іс-шара болды.

Тренинг «Адал азамат» біртұтас тәрбие бағдарламасы аясында ұйымдастырылып, мектеп психологы А.Д. Данаеваның бастамасымен өтті. Іс-шараға 9 “А” сынып оқушылары қатысып, қысқа уақыт ішінде үлкен әсер алды. Тренингтің басты мақсаты – ұжымда жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру, ұйымшылдық пен өзара қолдауды арттыру, сондай-ақ оқушылардың көңіл-күйін көтеру болды. Қазіргі жасөспірімдер заманы – жылдам ақпарат, қарқынды даму және жоғары эмоционалдық жүктеме кезеңі. Сондықтан мектептегі психологиялық қызметтің басты міндеттерінің бірі – оқушылардың эмоционалдық тұрақтылығын сақтап, олардың өзара қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыру. “Пирамида” тренингі осы міндеттерді орындауға бағытталған тиімді әдістердің бірі ретінде өз нәтижесін көрсетті. Тренинг барысында оқушылар өзара әрекеттесіп, бір-біріне қолдау көрсетудің, тыңдай білудің және сенім артудың маңызын түсінді. Мұндай ұжымдық ойын түріндегі психологиялық жаттығулар балалардың әлеуметтік белсенділігін арттырып қана қоймай, олардың өзін-өзі тануына, достық пен өзара сыйластықтың мәнін ұғынуға мүмкіндік береді. Психологтың айтуынша, тренингтің басты ерекшелігі – оның қарапайым әрі қызықты форматында. Балалар ойын түрінде өздерінің мінез-құлқын, қарым-қатынас стилін, көшбасшылық қабілеттерін байқата алды. Мұндай тәсіл оқушыларға еркіндік пен өз ойын ашық айтуға мүмкіндік береді.

Психологиялық тұрғыдан алғанда, “Пирамида” жаттығуы топ мүшелерін бір мақсатқа жұмылдыруға, бір-біріне сенім арттыруға бағытталған. Бұл – командалық рухты қалыптастырудың тиімді әдісі. Осындай жұмыстар арқылы оқушылар өзара түсіністік пен сыйластықтың маңызын ұғынып, ұжымда жағымды эмоционалды байланыс орнатады. Қатысушылардың белсенділігі мен көңіл-күйлері тренингтің тиімді өткенін айқын көрсетті. Олар ашық эмоциялар білдіріп, өз әсерлерін бір-бірімен бөлісті. Әрбір оқушы өзін топтың маңызды бөлігі ретінде сезініп, бірлесе әрекет етудің қуанышын бастан кешті. Бұл – жасөспірімдердің психологиялық саулығы мен әлеуметтік бейімделуі үшін өте маңызды фактор. “Адал азамат” бағдарламасының аясында өткізілген осындай іс-шаралар оқушыларды азаматтық жауапкершілікке, өзара көмек пен құрметке тәрбиелеудің нақты үлгісі болып табылады. Бағдарламаның басты идеясы – тұлғаның адамгершілік және рухани дамуын қамтамасыз ету. Ал мектеп психологтарының жүйелі жұмысы осы мақсатқа жетудің пәрменді тетігі саналады.