ТҮРКІСТАНДЫҚ ОҚУШЫЛАР ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЧЕМПИОНАТТА ТОП ЖАРДЫ

Қазақстандық оқушылардың халықаралық аренадағы кезекті жеңісі – еліміздің білім беру жүйесінің инновациялық бағытта дамып келе жатқанының айқын дәлелі. 2025 жылғы 7–10 тамыз аралығында Қытайдың Макао қаласында өткен «FIRST LEGO League Asia Open Championship 2025» робототехника чемпионаты – STEM білім беру саласындағы әлемнің ең беделді жарыстарының бірі саналады. Бұл бәсекеге қатысу ғана емес, Қазақстанның инженерлік, ғылыми және креативтік әлеуетін жаһандық деңгейде таныстыруға мүмкіндік беретін маңызды алаң.

Чемпионатқа елімізден «Келешек мектептері» желісінен құралған 9 команда аттанды. Олардың арасында Түркістан облысы білім басқармасы мен Түркістан қаласы білім бөліміне қарасты №33 жалпы білім беретін мектептің оқушылары – Ишанхан Маруан мен Боханов Сүйінбай ерекше көзге түсті. Жетекшісі Жантаев Абдужамилдің кәсіби бағыт-бағдар беруінің арқасында бұл жас инженерлер Dobot роботтарымен жұмыс істеп, су асты құрылғыларын модельдеу бағыты бойынша алтын медаль иеленді. Биылғы чемпионаттың тақырыбы – «Мұхит пен су ресурстарын зерттеу». Бұл таңдалған тақырып қазіргі замандағы ең өзекті мәселелердің бірі болып отыр. Су тапшылығы, мұхит экожүйесінің бұзылуы, ластану және климаттық өзгерістер сияқты жаһандық сын-қатерлер инженерлік және ғылыми қауымдастықтан нақты шешімдерді талап етеді. Қазақстандық команда өз жобасында осы мәселелерге жауап беретін тиімді инженерлік ұсыныс әзірледі. Бұл – жай ғана техникалық жоба емес, табиғи ресурстарды сақтауға, экологияны қорғауға және тұрақты даму мақсаттарына үлес қосуға бағытталған кешенді бастама.

Бұл жетістіктен STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) білім беру үлгісі еліміздің мектептерінде нақты нәтижелер беріп отырғанын көреміз. Жаратылыстану пәндері мен инженерлік ойлау машықтарын үйлестіру арқылы оқушылар халықаралық деңгейде бәсекеге қабілетті жобалар әзірлей алатынын дәлелдеді. Чемпионатқа қатысқан командалардың саны мен географиясына назар аударсақ, әлемнің 30 елінен 500 команда бақ сынаған. Осындай ауқымды бәсекеде топ жарып шығу – үлкен еңбек пен дайындықтың жемісі. Бұл – Қазақстанның білім беру жүйесінің халықаралық рейтингтерде жоғарылауына, еліміздің инновациялық имиджінің қалыптасуына оң ықпал етеді. Су асты құрылғыларын модельдеу бағыты – болашағы зор сала. Су ресурстарын зерттеу, теңіз және мұхит түбін бақылау, ластануды анықтау сияқты міндеттер тек ғылымда ғана емес, экономикалық және экологиялық саясатта да маңызды орын алады. Қазақстандық оқушылардың бұл бағыттағы шешімі – инженерлік білімнің заманауи талаптарға сай екендігін дәлелдейді. Жалпы халықаралық жарыстарға қатысу – оқушылардың жеке дамуына да ерекше әсер етеді. Олар түрлі елдің командаларымен тәжірибе алмасып, мәдени байланыстар орнатады, жаһандық проблемаларды шешуге атсалысуға деген ынтасы артады. Бұл – болашақта олардың кәсіби бағытын таңдауда, халықаралық жобаларға қатысуға бейімделуінде үлкен рөл атқарады.

Қазақстанда соңғы жылдары робототехника мен инженерлік жобалау бағытында бірқатар ілгерілеу байқалады. «Дарын» республикалық ғылыми-практикалық орталығы мен «USTEM FOUNDATION» қоғамдық қорының бірлескен жұмысы, STEM білім беруді дамытудың жол картасының іске асырылуы – осы жеңістердің негізін қалаған жүйелі жұмыстар. Бұл – жай ғана бір жарыстағы жетістік емес, еліміздің білім беру саясатының инновациялық бағытта дұрыс жолда екенін көрсететін мысал. Қорытындылай келе, Түркістандық оқушылардың алтын медальі – аймақтық деңгейдегі білім беру сапасының да жоғары екенінің дәлелі. Бұл жеңіс – тек қатысушылар мен олардың ұстазының емес, бүкіл елдің жетістігі. Халықаралық деңгейде мойындалған осындай табыстар жас ұрпақтың ғылым мен технологияға деген қызығушылығын арттырып қана қоймай, Қазақстанды білім мен инновация саласында алдыңғы қатарлы елдердің қатарына қосуға мүмкіндік береді.