ЗАҢДЫ ҚҰРМЕТТЕУ – АДАЛ АЗАМАТ ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ БАСТЫ ҚАҒИДАСЫ

Шымкент қалалық білім басқармасына қарасты А.Байтұрсынов атындағы №50 мектеп-гимназиясында 9–11 сынып оқушыларына арналған «Заң мен тәртіп» тақырыбындағы арнайы видеоролик көрсетілімі ұйымдастырылды. Бұл іс-шара жасөспірімдердің құқықтық сауаттылығын арттыруға, олардың қоғамдағы тәртіпті сақтау мәдениетін қалыптастыруға бағытталған маңызды тәрбие жұмысының бірі болды. Мұндай бастамалар «Адал Азамат» біртұтас тәрбие бағдарламасының мазмұнын нақты практика арқылы жүзеге асырудың тиімді үлгісі саналады.

Жасөспірім кезеңі – тұлғаның азаматтық көзқарасы қалыптасатын, өмірлік құндылықтар орнығатын өте маңызды кезең. Осы уақытта құқықтық мәдениеттің, заңды құрметтеудің, дұрыс шешім қабылдаудың маңызы ерекше. Видеороликте ұсынылған нақты өмірлік жағдайлар балаларға күнделікті өмірде кездесуі мүмкін тәуекелдерді түсінуге, құқық бұзудың салдарын бағамдауға мүмкіндік берді. Көрсетілім арқылы оқушылар заң нормаларының кім үшін және не үшін қажет екенін өз тәжірибесіне жақын форматта түсінді. «Адал Азамат» бағдарламасы жас буынды заңға бағынатын, әділдікке адал, жауапкершілігі жоғары тұлға ретінде тәрбиелеуді көздейді. Заңды құрметтеу – адалдықтың, азаматтық сана мен тәртіптің негізгі көрсеткіші. Мектепте ұйымдастырылған бұл бейнематериал дәл осы құндылықтарды қалыптастыруды мақсат етті. Оқушылар бейнероликтен құқық бұзушылықтың қоғамға, жеке адамға және ортаға тигізер кері әсерін көріп, құқықтық нормаларды бұзуға болмайтынын тереңірек түсінді. Көрсетілім барысында оқушыларға өз құқықтары мен міндеттері, қоғамдық орындардағы тәртіп ережелері, жасөспірімдердің құқықтық жауапкершілігі туралы нақты ақпарат ұсынылды. Бұл мәліметтер олардың күнделікті өмірде қауіпсіз, заңға сай әрекет етуіне көмектеседі. Жасөспірімдер өз құқықтарын білуімен қатар, сол құқықтардың шегін, міндеттердің рөлін, жауапсыз әрекеттердің салдарын ұғынуы қажет. Мұндай түсінік – саналы азамат қалыптастырудағы маңызды қадам.

Видеороликтегі өмірлік мысалдар балалардың жағдайды дұрыс бағамдауға, аналитикалық ойлауға үйренуіне ықпал етті. Мекемедегі тәрбие жұмыстарының ерекшелігі – ақпаратты теория түрінде ғана емес, оқушыға түсінікті әрі әсерлі форматта жеткізуі. Бұл әдіс жасөспірімдерге құқықтық нормаларды тек ереже ретінде емес, олардың өз өміріндегі қауіпсіздік кепілі ретінде қабылдауға жағдай жасайды.