«АГРЕССИЯ МЕН НӘСІЛДІК АЛАЛАУДЫҢ АЛДЫН АЛУ СТРАТЕГИЯЛАРЫ» АТТЫ ТРЕНИНГ ӨТТІ

Шымкент қаласы білім басқармасына қарасты С.Бекбосынов атындағы №70 жалпы орта білім беретін мектепте өткен «Агрессия мен нәсілдік алалаудың алдын алу стратегиялары» атты тренинг жасөспірімдердің тұлғалық дамуына бағытталған маңызды шара болды. Бұл жұмыс бүгінгі таңда білім беру ұйымдарының басты бағыттарының бірі — қауіпсіз, қолайлы және адамгершілікке негізделген орта қалыптастыру міндетімен ұштасып отыр. Шара мазмұны мен мақсаты «Адал азамат» біртұтас тәрбие бағдарламасының негізгі құндылықтарымен толық үйлеседі.

Тренингті мектептің педагог-психологі Ә.Е.Қадирбаева жүргізіп, 9-сынып оқушыларына агрессияның табиғаты, оның тұлғаға және қоршаған ортаға әсері, алалаушылықтың қоғамдағы зияны туралы түсінік берді. Бұл бағыттағы жұмыстар жасөспірімдердің жауапкершілік сезімін арттырып, олардың өзгелерді құрметтей білуіне ықпал етеді. «Адал азамат» бағдарламасының басты мақсаты — оқушылардың адамгершілік қасиеттерін дамыту, әділдікке, сыйластыққа, өз-өзін және өзгені құрметтеуге тәрбиелеу. Тренинг мазмұны осы құндылықтарды өмірлік дағдылар арқылы бекітуге бағытталды. Оқушылар топтық және жұптық жаттығулар орындай отырып, бір-біріне сенім арту, көзқарастарды құрметтеу, вербалды және вербалды емес қарым-қатынас тәсілдерін түсіну дағдыларын тәжірибеде меңгерді. Мұндай тапсырмалар жасөспірімдердің эмоционалды интеллектін дамытып, жанжал жағдайында дұрыс шешім қабылдауға үйретеді. Бұл — «Адал азамат» бағдарламасында көрсетілген әлеуметтік-эмоционалдық құзыреттерді қалыптастырудың нақты қадамы. Тренинг барысында қатысушылар ашық диалог жүргізіп, агрессияны басқарудың тиімді жолдарын үйренді. Мұндай әрекеттер олардың өзін-өзі бақылау, өзіндік реттеу, сабыр сақтау қабілеттерін нығайтады. Бұл қасиеттер жас азаматтың тек мектепте ғана емес, қоғамда да жауапты тұлға болып қалыптасуына ықпал етеді. Әсіресе, нәсілдік немесе әлеуметтік алалаушылықты болдырмау мәселесі қазіргі заманда әрбір жас үшін маңызды түсінік саналады.

Іс-шара соңында оқушылар арт-терапия әдістерімен жұмыс жасап, өз сезімдері мен әсерлерін бейнелеу арқылы ішкі жан дүниесін ашып көрсетті. Кері байланыс кезінде көптеген оқушылар бір-бірімен қарым-қатынас жасаудың жаңа жолдарын үйренгенін, өз эмоцияларын басқару қажеттілігін терең түсінгенін атап өтті. Бұл – тренингтің тәрбиелік мәнінің жоғары екенін дәлелдейді. Аталған жұмыс мектеп ішіндегі қолайлы психологиялық климат қалыптастыруға, оқушылар арасында мейірімділік, сыйластық және бірлік құндылықтарын нығайтуға зор үлес қосты. «Адал азамат» бағдарламасы көздегендей, мұндай іс-шаралар жас ұрпақты саналы, мәдениетті, өз әрекетіне жауап бере алатын тұлға етіп тәрбиелеуге бағытталған маңызды қадам болып отыр. Салауатты қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыру – табысты болашақтың кепілі. Осындай тәрбиелік тренингтер оқушылардың өзін ғана емес, жалпы мектеп ортасын да жағымды өзгерістерге жетелейді.